diy drömfångare

Gjorde min egna drömfångare härom dagen, inte alls så svårt som det kanske ser ut! Tog lite bilder hur jag
gjorde den, fast glömde dock att ta bilder på vissa saker, men här är en liten guide iaf:

Du behöver:
Metallring(ar)
Fjädrar
Pärlor
Ett tunnare snöre
Ett exepelvis mockaband (lite tjockare)
(nål, fast den är inte nödvändig egentligen)

1. Börja med att ta metallringen och börja snurra runt mockabandet runt metalringen (jag använde mig av två
gamla armband, tycke ett var så tunnt så tog två) snurra satt hela metalringen täcks och knyt sedan bara en knut.

2. Knyt fast de "tunna snöret" vid knuten av mockabandet. Sedan gör du som bilden visar, tråden ska fästa sig själv.

3. När du gjort ett varv runt hela så ska de se ut så här, då ska du bara forsätta göra likadant, fast istället för att
lägga tråden "ett varv" runt den inlindade metallringen gör du det runt tråden. Försätt så hela vägen tills du
kommer in till mitten ungefär, då trädde jag på en pärla och fäste den genom att sätta på pärlan, göra ett till
"varv" runt tråden, sedan tillbaka in i pärlan och tillsist limma lite. (glömde ta kort, hoppas ni fattar)

4. Limpistol gick bra att använda!

5. Sedan knöt jag bara fast tre trådar nedtill..

6... Trädde på pärlor, stack in fjädrar och sedan limmade jag.. Satte fjädrarna på lite olika höjd, men det kan
man bestämma själv.

7. Voila! Drömfångaren klar, blev hyfsat nöjd, hade dock velat ha en lite tunnare tråd men men..

Kommentarer
Postat av: Vera

Vad fint!! :)

2012-08-31 @ 21:58:29
URL: http://veralinn.blogg.se
Postat av: Anonym

så fint =)

2012-09-21 @ 22:29:21
URL: http://modeflickan.se/sandrajohansson

Berätta vad du tycker:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0